AUXLANG April 2000, Week 3

Re: Japana Karavano tra Irano

Kjell Rehnström <[log in to unmask]>

Mon, 17 Apr 2000 22:12:49 +0200

text/plain

"Donald J. HARLOW" wrote:

> I received this report via e-mail this morning, and thought that a few
> Auxlangers might find it interesting, for the usual reasons.
>
> -- Don HARLOW
>
> Interlinguification del texto pro vostre amuso et comparation:
>
> Kontenta reveno de Japana karavano el Irano
>
>     Finfine la japana karavano post vojagho tra Irano revenis al Japanio.
> La membroj estis 15, el kiuj 10 estis Esperantistoj kaj 5 neE-istoj. Inter
> neE-istoj iuj amikis kun E-istoj kaj iuj partoprenis unutagan kurson de
> Esperanto kaj chiukaze ili iel rilatis kaj simpatiis al nia lingvo. La
> [...]

Gruppo de contente viagiatores japonese retorna de Iran

Finalmente le caravano, o un gruppo de viagiatores, qui ha viagiate insimul per
Iran felicemente ha retornate a Japon. Le gruppo de viage consisteva de 15
personas del quales dece es parlatores de esperanto e 5 non-esperantistas. Inter
le non-esperantistas alcunos faceva amicitia al esperantistas et alcunos
participava in un curso de un die de esperanto et in cata caso illes in alcun
maniera habeva relationes a nostre lingua et era sympatic a illo. Le nucleo del
gruppo viagiatori era esperantistas de Yokohama e cinque veniva del insula
Shikoku, ubi ego nunc habita et instrue esperanto. Ex le membros solmente un era
un viro e le plus vetere membro del gruppo habeva circa 50 annos. Duo ex illes
habeva le etate sub 30 annos et quatro plus que 60. Un del participantes adhereva
al gruppo desde Turchia. Illa habeva facite un excursion ibi ante le arrivata a
Iran.

Nos attingeva le aeroporto international de Teheran le 20 de martio (le prime die
del nove anno in Irano (le festa del "nouruz" le "neo-die". Nota del trad.) et le
sequente die nos vizitava le casas de alcun familias esperantistic e
non-esperantistic, mangiava juncte con illes, dansava et intercambiava opiniones e
donos. Le culmine del programma de ille die era un visita al galleria de senior
Habib-pur (un pictor professional et esperantistic, cuje obras ha apparite etiam
in publicationes esperantic) et un incontro con multe juvene esperantistas.

Postea nos visitava Shiraz, le multo vetuste urbe in Iran, ubi le veterano
esperantista, senior Samani-pur nos recipeva et invitava un del participantes
pernoctar. Postea, in via a Isfahan, nos visitava Persepolis, le ruina del palacio
del dinastias del reges iranian desde 2.500 annos durante le imperio perse. Ille
ruina es protegite como un hereditage mundial.

In Isfahan, le ancian urbe capital de Iran et le plus belle urbe ibi, nos faceva
excursiones a multe antique remarcabilitates, belle mosceas et monumentos, alcun
del quales sta sub protection de Unesco.

Post le retorno a Teheran nos ancora visitava alcun museos e palacios del ultime
rege de Iran. Nos participava in un cena commun con le veterana et poeta de Iran,
seniora Maryam Nezami, qui inter altere ha traducite haikus japonese, forniva los
per un commentario et los publicava.

Duranto le sojorno in Iran le gruppo viagiatori incontrava un poco minus que 30
esperantistas, principalmente juvene personas et visitava le focos de quatro
familias iranian, duo esperantistic e duo non-esperantistic. Le non-esperantistic
membros voluntariemente sequeva tote le plan et al minus tres de illes expressava
le desiro apprender esperanto. Post un septimana le prime gruppo (11
participantes) retornava a Japonia e le secunde gruppo restava ancora tres dies.

Le plus embarassante detalios del viage era le obligatori uso del copericapites
pro le feminas e alcun carentias in le hotels (malgrado a cinque stellas); e le
optime parte forsan era le gustose mangiar, le affabilitate del iranianos al
visitantes (mesmo in le stratas et sovente con le prece de esser fotographate
insimul, et le securitate general durante tote le viage (un attesto de isto es del
promenadas al medie nocte de alcun feminas inter le participantes del gruppo, sin
le accompaniamento et le previe information al conviagiatores iranian!).

Le autor de iste reporto es le initiator del viage (causate de un desiro, durante
longe tempore expressate per le membros del club esperanto "Verde Mercuridi" de
Yokohama). Un significante adjuta al realisation del viage dava seniora Michiko
Takaoka et guida del viage de gruppo, le si nominate caravan era senior Farsin
Fard, graduato del lingua japonese del Universitate de Teheran, qui decideva et
jam ha comenciate apprender esperanto. Un importante contribution al successo del
viage dava le gruppo a quatro personas Iran-Esperanto Raportas (IER), le qual
ultimo ha lanceate un lista inviatori in re Iran in le rete et le qual
importantemente ha contribuite al successo del viage per continue perportos in re
le viage, photos et le preparation de albumes photo pro le membros et le donation
del belle quadros de picturas al occasion del Die de Poesia (fundate per Unesco).

Le attitude general del visitantes quanto al viage era positive e alcunos desira
de novo visitar ille pais del Medie Oriente, que ultimo experientia importante
cambias politic et social verso un bon direction.

                                        Reza Kheir-khah.

Le texto interlinguificava Cellus Purrrivius