LISTSERV Archives

AUXLANG Home

AUXLANG  August 2002, Week 1

AUXLANG August 2002, Week 1

Re: An outline about Tino in English.

Kjell Rehnstrom <[log in to unmask]>

International Auxiliary Languages <[log in to unmask]>

Wed, 7 Aug 2002 05:18:05 +0200

text/plain

fasilinguo wrote:

>  (...)
>     Para empezar, el hecho es que el tino puede ser reformado por cualquiera
> sin pedir permiso.

Sape, isto es fantastic. Io me vermente gaude de que tino pote reformar se quasi
omne minuta. Isto es un poco como mi idea, schizzo, communicando. Appellar isto
un projecto es troppo. Io lo usa a vices quando pro un o altre causa vole variar
mi presentation. Me io non appella isto interlingua, ben que le base es
interlingua. In facto il sta alicubi in le introduction con su hecatombes de
anglese alque del stilo que on pote usar le dictionario Interlingua-anglese como
un base pro qualquiera lingua international. Bon. Ma io non nomina isto
interlingua.

> Así que es fácticamente falso eso de que se trata de mi
> lengua iberizante.

Que te preoccupa de isto? Le facto que io lo nomina "tu" lingua o que io lo noma
iberisante?

Pardona me, veniente del silvas del nord, ma un lingua ubi vocabulario es
"bocabulario" e "nobial" es pro me iberisante. Nunc, quando tu, le grande
autoritate ha corrigite iste false idea mie, ego comprende que iste uso de be in
le bocabulario international non del toto es un iberismo, ben que illo occurre
in casteliano. Isto es solmente un misinterpretation mie. Forsan il ha anque in
francese, portugese e italiano, solo que le libros de iste linguas que io ha ci
in le casa (con le escepte de libros in portugese que care ci) es obsolete, mal
e in facto disinformante, es un bergonia, beritate?

> Con alguien que no fuera un fanático religioso como tú,
> hubiera bastado la primera indicación de que muchos rasgos del tino, (su
> actual conjugación verbal, la ausencia de mayúsculas, la desaparición de
> varios fonemas del castellano, etcétera) no son para nada iberizantes.

Si tu pote esser si amicabile e desister de appellar me un _religioso_ fanatico,
io gaudera multo. Fanatico io pote indurar, ma _religioso_ es un insulto. E le
comparation de me con le inquisition es ridicule. Illo clarmente demonstra que
il non ha multo senso continuar iste dialogo.

> Cualquiera que sea un lingüista experimental verá, sencillamente, que el
> tino es un euroclón fonéticamente muy suavizado y en rápido proceso de
> cambio. Y verá que no es "mi" auxilengua, porque tiene un carácter siempre
> abierto, experimental y colectivo. Pero tú no eres un lingüista
> experimental, sino un creyente.

Io non me vide como un linguista experimental. Io me vide como un persona qui
usa un lingua auxiliar. Isto non es plus estranie que ego scribe le svedese o
anglese o polonese. Iste linguas pote esser usabile, e io los usa.

Tu comportamento non ha multo in commun a linguistica experimental. Il es
pollution de nomines (pro continuar tu methodo de poner depreciante nomines,
etiquettas a toto que tu vide).

>     Tú eres igual que los inquisidores que condenaban a Galileo sin mirar
> por el telescopio. Lo mismo haces tú, condenando al tino en vez de
> introducir en el tino las reformas que veas convenientes y usarlo así
> modificado.

O tu es un humorista o un idiota. Io selige le humorista! Mesmo si tu scribe
interlingua in iste manera e usa b in bice de b isto me non preocupa tanto. Ma
non apela isto interlingba, to e un altri lingba.

> El tino, como auxilengua abierta y antiacadémica, funciona.

Io me gaude multissimo. Gratulationes.

> Y los lingüistas ven en él a uno de los pocos intentos científicos y no
> sectarios de construir una auxilengua.

Le universitate de Uppsala es situate alcun 10 minutas de mi casa, forsan io ba
ir ibi hodie e ba demandar que illos pensa del tino.

>     Sencillamente: como seguimos el método científico experimental, es
> difícil que nos hundamos.

Isto es un gaudente information.

>     En las listas de sefardí, o en las listas de interlingüística, puedes
> encontrar cambios fonetizantes en la ortografía del castellano. En la
> portada del diario español "La Razón", de 6 de julio del 2002, encontrarás
> también un ejemplo de castellano con ortografía simplificada y anglófila.

Pote io leger isto in le rete o es isto un jornal in papiro de un tal grande
sirculation (tirage) que io pote comprar lo ci o en Stockholm, crede tu?

Esque il se tracta de un articulo o esque toto le jornal es scribite assi?

>     Pero, en fin, lo tuyo es predicar el evangelio de la interlingua y
> vigilar celosamente que nadie la modifique.

Vide, isto es un multo stupide accusation; considera, per favor que io era
fortemente attacate e ridiculisate per altere interlinguanos solo que io usava
le variante _ego_ pro _io_, malgrado que illo sta in le IED marcate [ego] tanto
como [ma] e [ci] que un fracassante majoritate de interlinguanos usa. Per
consequente io es in plus un innovator :-) que un sectario.

Ma il non noce si tu comprende que apprender un lingua, ben que illo es tanto
facile como interlingua, nonobstante postula un certe inbestimento de energia e
on non bole cambiar isto de un dia al altere. Tal amusos io reserva a
communicando, le lingua que se cambia in un pausa de cafe.

>     No, gracias: yo me quedo con la actitud lingüística científica, siempre
> abierta al cambio y en construcción progresiva experimental.

Lo positive con tu messages, es que io ha apprendite que il ha le parola
_actitud_ in espaniol. Si io non habeva vidite lo en scriptura io haberea
credite que ilo es _atidud_. Il ha sempre cosas positive in toto. Isto es
gaudiente, mesmo in tu messages. Gratias.

Kjell R