]

Font:

LISTSERV Archives

AUXLANG Home

AUXLANG  September 2006, Week 5

AUXLANG September 2006, Week 5

Re: regulos fundamentas de pronuncasiono en las linguos facilas.

Jacques Dehee <[log in to unmask]>

International Auxiliary Languages <[log in to unmask]>

Sat, 30 Sep 2006 04:14:42 -0400

text/plain

salutos, pu amiko Alexandre

mio tamben opinan ke la punto de komenco

devan esar la pronuncasiono efektiva

mu non la ortografio aparanta.

mio tamben rekomendan la principo de la ortografio fonetika estrikta;

kuesto esan, paralelo perfekta inter letros ei fonemos,

donke sin digrafos, sin difonos ei sin valoro fonetika especiala

de las letros majuskulas. kada letro inpliken senpre la mesma fonemo,

kada fonemo inpliken senpre la mesma letro

ei ono establen tantas fonemos kuantas letros.

solamente esan aceptablas las dudecoseisas letros

de la alfabeto latina primara, sin signos grafikas adicionas,

sea separatas, sea adheratas ba las letros primaras.

ansi, las unikas letros aceptablas para la representasiono fonetika

en una bona linguo helpanta planata internaciona esan:

"a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z"

(plus suas formos majuskulas).

*

amikamente, fa Jacques, su amiko

*

On Fri, 29 Sep 2006 19:56:23 +0200, Alexandre Xavier Casanova Domingo
<[log in to unmask]> wrote:

> [...]
>letros "g" ei "l"; resultan rekomendabla la pronuncasiono latera vibranta
>tipa en la italiko ou en la espaniko, algo plus forta ei longa en komenco
>de parolo ou pos alkuna fonemo de la grupo "l n r s", ei algo plus debila
>ei kurta en las altras okasionos, ma senpre tre audabla ei nunkua kuasi
>muta.
>  las letros "c j q w x y z" presentan una granda variasiono fonetika
inter
>las linguos de alfabeto latina, donke kualkuna elektasiono de fonemos para
>kuestas septas letros eson senpre plus ou minus kritikabla ei relativa.
ma,
> [...]
una
>certa predominanteso de nuanco dentosiflanta afrikata, kuando la valoro
non
>esan sinplamente la valoro fonetika de la letro "k" ou de la letro "s". la
>principo de ortografio fonetika vetan otorgar novamente alkuna de anbas
>fonemos ba la letro "c", ei, donke, restan principalamente la nuanco
>dentosiflanta afrikata. kuesta nuanco tenan, historiamente, fonetikamente
>ei ortografiamente, multas variantos, espresatas komo fusionimentos de las
>grupos dukonsonantas "ds", "dz", "ts", "tz", "dx", "tx", "tz", ecetera.
ma,