Font:

LISTSERV Archives

AUXLANG Home

AUXLANG  December 1997, Week 5

AUXLANG December 1997, Week 5

Re: Le legiones e auxiliaris

International Auxiliary Languages <[log in to unmask]>

Wed, 31 Dec 1997 04:28:22 -0500

text/plain

[Note: this message in iso-latin-3.  I have to go bug the mutt
developers to let me set that by hand in the headers....]

[Note also: this is sent also to NOVIAL-L, but is a response to two
posts on Auxlang.]

Ok, so I saw these lovely little auxlang sample texts and couldn't
resist trying my hand at translating them into Novial as well.  Here's
my best shot...

[Spanish, Italian, Ia by Gopsill?; Eo by Don H]

>=20
> Patrino volas scii, kiu havas la =BCurnalon de mateno, kaj Maria, =FEia f=
ilino,
> diras, ke patro anka=FD volas legi la gazeton, sed =FEi ne kredas, ke pat=
ro
> estas hejme; =FEi kredas, ke patro estas probable en la =F8ardeno.

Matra volir savar, que haver li jurnale de matine; e Maria, lan filia,
dikted ke patro anke volir lekter li jurnale, ma la non kredar ke patro
es in li hause; la kredar ke patro probablim es in li gardene.

>=20
> Maria tial ser=E6as sian patron en la =F8ardeno. La =F8ardeno estas tre b=
ela.
> Patro estas en la =F8ardeno kaj legas la =BCurnalon. Marias diras al sia =
patro,
> ke patrino volas legi la =BCurnalon. "Momenton, mi petas", diras la patro=
 al
> sia filino. "Maria, =E6u hodia=FD estas diman=E6o a=FD lundo?" (N.B.: "lu=
nedi" is
> "lundo", not "mardo", which comes a day later on most calendars)

Maria dunke serchar sen patro in li gardene.  Li gardene es tre beli.
Patro es in li gardene e lekter li jurnale.  Maria dikter a sen patro,
ke matra volir lekter li jurnale.  "Un momente, per favore", dikter li
patro a sen filia.  "Maria, ob morge es sundie ob lundie?"

>=20
> "Hodia=FD estas =BCa=FDdo, patro!" "=ACa=FDdo! kaj kioma horo estas?" dem=
andas patro.
> "Estas kvarono post la kvara," diras Maria. La patrino malfermas la
> fenestron kaj diras, "Kiu soifas? Kiu malsatas?" La patrino intencas trin=
ki
> kafon a=FD teon en la =F8ardeno kun la familio. "Patro," diras patrino, "=
kafon?"

"Morge es jodie, patro!" "Jodie!  E quiklok es?" demandar patro.  "Es
klok quar e quarime", dikter Maria.  Li matra aparir tra li fenestre, e
dikter, "Que durstar?  Que hungrar?".  Li matra intenter at drinkar
kafee o tee in li gardene kun li familie.  "Patro", dikter matra,
"kafee?"

>=20
> "Ne, dankon, teon mi petas, teon kun citrono." Patrino donas tason da teo
> kun citrono al patro kun telero da tortetoj kaj diras, "Atentu, patro! Jen
> via teo." "Ha, multajn dankojn, patrino, sed sole unu torteton, mi petas."
> Patro levas la tason kaj komencas man=F8i la torteton. "Ho, kiel bela est=
as
> la =F8ardeno!" diras la patrino. La patrino estas tute kontenta esti en la
> =F8ardeno kun sia familio.

"Non, danke, tee me petir, tee kun limone."  Matra donar tase de tee kun
limone a patro kun plate de tortes, e dikter, "Atenter, patro!  Es vun
tee."  "Aa, multi dankes, matra, ma nur un torte, mi petir."  Patro
levar li tase e komensar manjar li torte.  "O, tam beli es li gardene!"
dikter li matra.  Li matra es kompletim kontenti at eser in li gardene
kun sen familie.

>=20
> Mia frato lo=F8as kun sia familio en domo granda. La domo de mia frato
> estas bela. La salono estas spacoplena kaj la kuirejo kondukas al
> =F8ardeno. La =F8ardeno estas a=E6a.

Men frato habitar grandi hause kun sen familie.  Li hause de men frato
es beli.  Li salone es spatiosi e li koquatorie (?) apertar al gardene.
Li gardene estas malisi.

>=20
> Mia patrino eniras la salonon kun libro en la mano, kaj mia patro diras al
> la patrino, "Kio estas tio en la mano? =C6u =F8i estas libro a=FD ne?" "J=
es,"
> respondas patrino, "=E6i tio estas libro," kaj =FEi diras, ke la libro es=
tas
> interesa.

Men matra invadar en salone kun libre in li mane, e men patro dikter a
matre, "Que es te in li mano?  Ob te es libre ob non?".  "Yes",
respondar matra, "He es libre", e la dikter, ke li libre es interesanti.

--=20
-=3D-Don [log in to unmask]<http://www.cs.brown.edu/=
~dpb/>-=3D-
It is remarkable that C3PO is fluent in over five million forms of
communication and yet somehow manages to speak all of them with a
British accent.                                 -- ~mark