AUXLANG Archives

AUXLANG@LISTSERV.BROWN.EDU

AUXLANG Home

AUXLANG  November 1999, Week 2

AUXLANG November 1999, Week 2

Un grand summation

"Robert J. Petry, C.L." <[log in to unmask]>

Sat, 6 Nov 1999 22:04:45 -0700

"Al Redactin de Cosmoglotta, Mauer bei Wein.

Ples permisser me expresser mi opinion pri Occidental. Yo ha esset Idist
desde annu 1914, ma yo deve confesser que malgre' mi efforties aprender
perfectmen ti 'logikoza linguo', yo ta'men nequande ha attintet li scope
de mi desires. To es mi experienties pri li famosi facilita de Ido. Pos
que Occidental ha apertet mi ocules, yo nu vide clarmen que li pensa pri
constructer un logic lingue sempre va esser un van pena -- quasi un
reconstruction del turre de Babel -- ja de comensa necessimen
predestinat a ruina total. qui ha dat al chefes del Idistes e
Esperantistes li jure a mutar li international paroles? It sembla me que
ne Ido ni Esperanto vell haver li jure nominar-se 'Lingues
International': in omni casu ne pos li apparition de Occidental -- li
lingue del international paroles.

Please permit me to express my opinion about Occidental. I have been
Idist since year 1914, but I must confess that in spite of my efforts to
learn perfectly this 'logical language' I also never have attained the
goal of my desires. That is my experiences about the famous facility of
Ido. After that Occidental has opened my eyes, I now see clearly that
the thought about constructing a logic language always will be a vain
pain -- almost a reconstruction of the tower of Babel -- already from
beginning necessarily predestinated to total ruin. Who has given the
chiefs (leaders) of the Idoists and Esperantists the right to mutate the
international words? It seems to me that neither Ido nor Esperanto would
have the right to name themselves 'International Languages': in any case
not after the appearance of Occidental -- the languge of international
words.

Noi, qui parla Occidental, deve nequande dir 'nor lingue', nam noi ne
possede to in sam maniere quam li Idistes e Esperantistes possede su
special systemas. Ma, in contrari, noi sempre have li jure dir 'li
mundlingue Occidental.' Occidental deve evoluer-se al maximum de
possibil internationalita e tal expressiones quam 'nor systema', 'nor
lingue' etc. va haver un suggestiv effecte al evolution natural de
Occidental. Egoism es li via al fanatism. Savente de experientie que un
parol frequent repetit va haver influentie suggestiv a nor pensas e
sentimentes, noi sempre deve gardar nos a far de Occidental un personal
affere, nam un lingue international es, e deve esser, un inpersonal
affere, ne correspondent al special guste de quelc homes, ma es un cose
vital por omni homes. Quande li beson de un medie de intercommunication
lingual va far sentir se plu general quam til nu -- tande va victoriar
Occidental.

We, who speak Occidental, must never say 'our language', namely we
cannot possess that in same manner as the Idists and Esperantists
possess their special systems. But, in [on the] contrary, we always have
the right to day 'the worldlanguage Occidental.' Occidental must evolve
itself to the maximum of possibile internationality and such expressions
as 'our system', 'our language' etc. will have a suggestive effect to
the [on the] natural evolution of Occidental. Egotism is the way to
fanaticism. Understanding from experience that a word frequently
repeated will have suggestive influence to our thougts and sentiments,
we always must guard our[selves] to make of Occidental a personal
affair, namely an international language is, and must be, an impersonal
affair, not correspondent to the special taste of some humans, but is a
vital thing for all humans. [or man(kind)] When the need for a media of
lingual intercommunication will make itself felt more generally than
till now, -- then Occidental will win [to be victorious].

Proquo just Occidental?
Li response es li secuent:
1: Proque li construction de Occidental ne fortia li homes parlar contra
su customes.
2. Proque Occidental es li max facil comprensibil lingue del munde.
3. Proque Occidental possede li max natural e simplificar grammatica.
4. Proque Occidental ws li unic del lingues artificial quel possede
musicalic avantages natural.
5. Proque Occidental es international.
6. Proque Occidental satisfa li postulationes de un lingue
international. --
On dit que angles forsan va devenir 'mundlingue' pro su vast diffusion
ma yo ne crede que noi besona timer to. It tamen posse esser possibil
que Esperanto o angles durant un curt tempore va satisfar li unesim
besones del homes ma solmen Occidental posse contentar les. Quo concerne
nos, noi deve sempre per patient labor por li sublim ide lentmen
progresser vers li scope, li perfection de Occidental secun li
directives de nor collaboratores conservativ e ne abrupter li marcha
ante quam Occidental ha prendet plazz secun su jure de existentie
natural inter li nationes. Yo regarda Occidental quam li final solution
del problema lingual auxiliari e yo ne va negligear directer li
attention del norvegianes a ti bell e bonsonant lingue del futur.

Con alt-estimation vor devoet
E. W. Hjelm
Folkvang, Id pr. Halden, Norvegia.
Junio, 1929
When the above was written Occidental was still undergoing needed
changes. Now, in our day it is at its highest level of perfection ever,
and is now the product to present, finally, to the world as a solution
to beginning to solve the IAL question.
Oh, I figure the rest of the article can be translated by all of you now
on your own.

Cordialmen,
Bob, x+O~