2004-06-23 kl. 16.41 skrev d gasper:

> Un altere differentia que io ha remarcate es illo inter le partisanos
> de interlingua e ido: In general le interlingua-istas sembla esser
> plus enthusiastic pro le Union Europee, durante que multe idistas es
> plus "eurosceptic".
>
> Evidente to ne esas rezultato di inquesto ciencala, tamen me
> questionas ka ca difero reflektas irgamaniere la sociologio diferanta
> di ca du movadi.

Isto es ben possibile.

Ego divide mi responsa in un parte personal, que ego pote, parafrasante
le titulo de un libro de un celebrate svedese scriptor, appellar
"Confessiones de un disloyal eurosceptico". Here we go! como dice le
angleses: Ego era in le comenciamento multo sceptic verso le Europee
Union. Mi principal objectiones ante le referendum si nos svedeses debe
entrar o non, era que ego percipeva le Union como multo burocratic,
comprendente le europee elite, nonobstante, aalcun dies ante le die del
referendum ego cambiava mi opinion. Le ration era que - pro me - il
semblava plus sage esser intra que extra le union, malgrado su mancos.
E si Svedia debera star extra le union e promover su ideas, esserea
quasi critar usque on es blau (blue) in le facie que un tanchero debe
cambiar su cursa. Per consequente ego votava si, como le reaction plus
responsabile.

Le responsa re mi individual observationes es que si, le
interlinguaistas sembla esser multo plus favorabile al Union Europee.
In general le ambiente interlinguan sembla esser plus al dextra
politicamente que pro exemplo le movimento ido, tal que ego lo ha
percipite (percepte) via le rete.

Quanto al movimento esperanto mi impression - que se refere
particularmente de Svedia - es que illo era quasi un profilo, un
transverse section del societate svedese. In le Esperanto-Societo de
Upsalo nos habeva membros de quasi tote le scala politic in Svedia. Ma
nos era neutral, e discussiones politic nunquam era un causa de
discordia in le societate, ben que occurreva.

In Svedia il habeva, como in multe paises, duo principal organisationes
del movimento esperantista, le neutral, adjungite al Universala
Esperanto-Asocio e le Sennacieca Asocio Tutmonda, le SAT. In Svedia nos
habeva le "laborista esperanto movado" (ego non al momento memora le
nomine exacte). In mi perception ille organisation non jocava un
importante rolo.

Amicalmente

Kjell R