On 8/14/05, Thomas Alexander <[log in to unmask]> wrote:
> Saluton Jim (Henry),

> Interesa nuanco.  Gxi iel memorigas min pri la
> diferenco en la germana inter "Er sagt, dass er
> eine Maus hat" kaj "Er sagt, dass er eine Maus
> habe" (li diras, ke li havas muson.) En la dua,
> la parolanto ne nepre kredas la dirajxon de tiu "li."

La unua "hat" estas indikativo, cxu ne?
Je kiu modo/tempo estas "habe"?

> [...]
>
> Mi komencas vidi la valoron de tiaj subjunkcioj por
> eviti tiajn miskomprenojn kiajn ni jxus spertis en
> nia diskuto.  Ankaux utilus verbofinajxon por montri
> ironion aux metaforon... almenaux en "logika" lingvo
> aux esplora artlingvo, sed certe ne en helplingvo.

Nu, gj-zym-byn ja havas metafor-montran afikson
"-ga", kiu povas uzigxi aux cxe verboj aux cxe
substantivoj aux cxe modifiloj.  Mi ne pensas,
ke tia partikulo aux afikso estus malutila en
ideala helplingvo; sed gxi estu ne-deviga elekteblajxo,
samkiel la partikuloj por tempo, aspekto, modo,
nombro, difiniteco, -- kaj cxion alian, kion
montras per fleksioj Esperanto, Ido,
Interlingua kaj aliaj euxrop-imit-lingvoj.

Via ideo pri afikso por montri ironian intencon
estas bona; mi eble enkondukos afikson tian en
gzb, aux pli versxajne adverban partikulon.

Eble ironio estas unu el la modoj markitaj
en la filozofia lingvo Ithkuil; mi devos rekontroli.
Mi pensas, ke helplingvo povus prunti
multon bonan el Ithkuil - sed gxiaj devigaj
mutaciaj fleksioj  nepre igxu memstaraj,
nedevigaj partikuloj en tia lingvo.

--
Jim Henry
http://www.pobox.com/~jimhenry/conlang.htm