La mesaĝo de Alexandre Xavier elvokas kelkajn interesajn cerbumadojn al
kiuj mi volonte volas doni mian humilan kontribuon.

Ĝi enhavos inter alie la penson ke lingvo povas esti sufiĉe forte limitita
tempa fenomeno. Ni ekzemple nomas la lingvon de la Iliado greka same kiel
ni nomas la lingvon kantojn de Theodorakis pli ol du mil jarojn poste,
ankaŭ greka. Kaj ne nur tio. La grekoj fakte liberigis sin de la purigita
greka lingvo Katharevoussa, kiun iu universitata profesoro iam volis
provizi ilin! Nuntempe la grekoj skribas la demotikan lingvon, liberigita
je la amaso da akcentoj de la antikva lingvo, kiu povis nur ĝojigi la
Lingvajn Spertulojn.

Estas ĝenerala opinio ke la morto de la latina lingvo okazis kiam oni dum
la Renaskiĝo provis rekonduki la latinan lingvon al la klasika modelo. Tio
kio okazis poste estis la eltirita angoro!

Kion ni konkludu? Eble la jenon: Ne komisiu al akademikulo aranĝi lingvon
por vi. La rezulto povas esti nur katastrofo.

SED ni havas kiel kontraŭaj ekzemploj la aŭtoron de la sanskrita, kiu laŭ
lingvistoj estas artefarita, planita lingvo.

Alian kontraŭekzemplon estus la usona lingvisto Marc Okrand, kiu konstruis
klingon por la trekomanoj.

Kaj ni konsideru ĉiujn tiujn pastrojn kiuj kunhelpis en fla evoluado de la
popolaj lingvoj en Eŭropo dum la lastaj jarcentoj.

Analogian historion al cia lingvo, la galega, havus Mäenkieli, kiun parolas
la loĝantaro je la sveda flanko de la limo al Finlando en la
Torneo/Tornio-valo, kiu nomiĝas tiel pro la limriveri Tornio inter Svedio
kan Finlando. Hazarde Mäenkieli signifas Nia lingvo, tiel la parolantoj
nomis sian lingvon, kiu estas nordfina dialekto kun sufiĉe forta influo de
la sveda lingvo. Oni ellaboris gramatikon kaj vortarojn por la ĝis nun nur
parola lingvo.

Cetere (alia) nacia lingvo kiun mi lernas en la lernejo povas esti same
morta por mi kiel unuopa lernejano kiel ekzemple esperanto aŭ la latina.
Gravas kiamaniere mi povas uzi la lingvon, kaj kiom aliaj homoj, kiuj
interesas min, komprenas ĝin.

Amike

Kjell R

Den 23 april 2012 23:29 skrev Alexandre Xavier Casanova Domingo <