Salute, Bob e le alteres!

*******************************
Io vota pro Interlingua de IALA
Allan
*******************************

Io heri univa me al gruppo AUXLANG. =

Io ha 62 annos e labora como administrator de systemas de
computatores in un jornal.  =

Io ha essite maritate 35 annos e ha duo infantes.
 =

Le filia, Pia Maria ha 29 annos. Illa labora como inseniante del
francese e anglese ma illa es anque un choreographo professional de
ballet e dansa. =

Le filio, Jani Markus, ha 26 annos e ille studia ingenieria de chimia in
le citate Turku (=C5bo in svedese), in le =C5bo Akademi. Ille es un multo=

bon wind-surfero,
marinero e alpinisto (Su specialitate es "Telemark" -
skiar). In le armea ille era trainate a commando-soldato,
un chassator magistral, principalmente contra le fortia special del
Armea Sovietic, le timite "Spetsnaz". Postea
le collapso del Union Sovietic, perque Estonia es nunc libere, le armea
finlandese ha minus besonio del commando-
truppos. =

Nos son un familia bilingual. Mi lingua maternal es finnese
(mi patre era un svedophono e matre finnophono) ma lo del resto del
familia svedese. Io pote dicer e leger finnese, svedese, anglese,
germano e leger russo, plus o minus. Nostre filia es fluente in svedese,
anglese, finnese e
francese. Perque nostre infantes era in un american schola in Helvetia
1984--5 (io laborava in Helvetia) nostre filia
es un pauc melior in anglese que finnese. Nostre filio es
fluente in svedese, finnese e anglese ma ille comprende multo ben anque
germano. =

Io ha essite un sympathisator de Esperanto durante ca. 50
annos, benque solmente un amateur e dilettante. Ca. ante
tres annos io deveniva plus seriemente interessate de linguas auxiliar.
Io sentiva me disappunctate con Esperanto. Le causas principal era:

1. Le vocabulario de Esperanto "essaya" esser romanic ma
   illo ha un plure de parolas ex altere gruppos lingual,
   seligite per dr. Zamenhof in un fortuite ("haphazard")
   maniera. Io me abhorre parolas como "kaj" e "jes" o
   "anstatauigxi". Un fortuite mixtura del parolas ex
   varie gruppos de linguas sona a me como bastardismo.

2. Io pensa que le fin del plural -j e accusativo -n son
   specialmente infelice. Un examplo extreme ma non total-
   mente artificial:
   Esperanto:
   "Sed kelkajn semanojn poste, mi vidis la najbarajn       knabojn
farantajn grandajn rugajn makulojn kaj longajn     bluajn striojn en
ciujn miajn belajn esperantistajn       lernolibrojn. =

   - Tiuj magazenoj vendas fruktojn fresajn kaj           konservitajn,
likvorojn, parfumojn, sapojn, brosojn        kaj mineralajn akvojn".
   Interlingua:
   "Sed alicun septimas postea, io videva le vicin pueros =

   facente grande rubie maculas e longe blau tractos in       omne mi
belle manuales esperantista. =

   - Iste magazines vende fructos fresc e conservate,          =

liquores, perfumos, sapones, brossas e aquas mineral".
   Esperanto es sovente VISUALMENTE fede, Interlingua es
   sempre belle - secundo mi opinion le plus humile. =

3. Esperanto ha phonemas que son troppo difficile. Un
   problema particularmente grave es le diacritic signos
   in Esperanto. Le systema "x" non es multo bon, non
   anque "h", secundo Esperanto "Dante Alighieri" deberea
   esser pronunciate como "Alidzhieri" benque in italiano
   illo es pronunciate como "Aligieri" perque il ha "gH".

Postea lassar Esperanto io iva per le via calcate per multe
renegados de Esperanto ante me, ben que io illo non sapeva.

Primemente io essayava reformar Esperanto con purificar
foras le non-romanic elementos ex le vocabulario. Post isto
io alterava le difficile non-latin suffixos grammatic de
Esperanto a plus latin. =

Le sequente passo era un systema con parolas latin e grammatica de
Esperanto - reformate, il es. =

Io non ancora sentiva me satisfacte e developpava un systema "latino sin
flexiones" - in ignorantia total de
"Latino sine Flexione" per sr. Peano e altere similar
tentativas. Io etiam studiava bastante multo latino
classic ma debeva admitter que le latino classic es troppo
archaic e difficile como un lingua franca de Europa.
   =

Le april 1996 io discoperiva in Interrete le "Glosa". Io
pensa que le Glosa es un lingua auxiliar multo ingeniose.
Si on deberea seliger un lingua artificial como un lingua
commun pro le Union Europee, io votarea pro Glosa in loco
de Esperanto. Bon, secundo me Glosa deberea consister =

principalmente de parolas latin e los grec solmente si le
parola grec vermente es un proprietate commun de nationes
europee. =

Tosto postea "Glosa" io discoperiva le INTERLINGUA DE IALA
in Interrete. Io immediatemente intendeva que io habeva
trovate un lingua que exactemente satisfaceva mi pretentiones a un ideal
lingua auxiliar. =

Io demanda ab un lingua ideal que illo debe esser:

1. Multo latin
2. Ben que latin, non troppo archaic e difficile
3. Belle, rhythmic e melodic, visualmente e audialmente

Interlingua de IALA satisface isto demandas idealmente.

Amicalmente

Allan Kiviaho
Kivimaentie 16 E
FIN-01620 VANTAA
Finlandia

P.S.

Ben que latino es generalmente amate in Finlandia =

(e.g. "Nuntii Latini", un radio-programma multo appreciateanque in
Vaticano) como ubique in Europa, Finlandia es un bastion forte de
Esperanto. E.g. le jornal le esperantistas finlandese, le
"Esperanto-lehti", es quasi si vetule que le Republica de Finlandia,
illo ha apparite desde 1918. Finlandia ha 80 annos desde 1997-12-06 ma
de facto Finlandia deveniva libere solmente in 1918 postea le guerra de
liberation contra le armea russo occupante e le guerra civil multo cruel
inter le "blancos" e "rubies". =

 =

Un causa pro isto facto poterea esser que le lingua finnese es
extrememente regular in pronunciation e scriber - como
Esperanto. Finlandia ha habite e continuante ha homines eminente inter
le esperantistas. Un nomine famose es
Vilho Setala (Set=E4l=E4) qui inseniava Esperanto in un schola
jam in le 1920's. =

Multe interlinguanistas, forsan le majoritate, son =

ex - Esperantistas, renegados. Io anque. Ma io sovente me
stupeface le phanatismo del esperantistas-fundamentalistas
qui se obstinamente resiste etiam alicun reformationes de
Esperanto. Lor obstination appare como un pahantismo religiose. Forsan
illes sape que dr. Zamenhof esseva un
propheta que missionava le singule veritate al mundo. =

Io (e)spera(s) que le legiones indurate de ex-esperantistas
alicun die formara un truppo elite que portara un lingua
franca auxiliar como le lingua commun pro practic fines
(le linguas national debe devenir protegite - un lingua
como anglese como un lingua commun del Union Europee esserea un periculo
mortal a parve linguas national)
in le Union Europee e inter le omne nationes in le mundo
que ha un cultura nascite in Europa.

Sia isto lingua franca auxiliar esser INTERLINGUA DE IALA!

Allan

RE: